Фаст фешн (англ. fast fashion – «швидка мода») – оновлення асортименту марки декілька разів в сезон. Стає можливим за рахунок копіювання ідей провідних дизайнерів. Частіше за все застосовується в масс-маркеті.
Швидка мода являє собою миттєву адаптацію до нових трендів – копіювання успішних моделей більш високих сегментів фешн-ринку і поставку їх на ринок масового виробництва. Креативність дизайнера бренду фаст фешн проявляється в умінні швидко адаптувати популярні речі, розроблені кимось іншим, для колекції своєї марки. В сегменті фаст фешн до запасів модного одягу відносяться як до продуктів харчування, які мають термін придатності та швидко псуються. Виробники оперативно оновлюють і пропонують одяг на піку моди за низькими цінами, змінюючи свій асортимент набагато частіше, ніж випускаються основні класичні сезонні колекції. Витрати від швидкої зміни асортименту компенсуються об'ємом продажу. До розпродажу доходить приблизно 10% товару, в порівнянні з 80% у більш дорогих дизайнерських марок.
Як говорив Пабло Пікассо: " Хороший художник - копіює, а геніальний - краде! ". У Zara нема проблем ні з тим, ні з іншим, але дизайнери марки настільки дивовижно працюють, що жоден юрист не зможе притягнути їх до відповідальності, розмахуючи законом про авторське право. Принти, орнаменти, крій - це стовідсоткове попадання в тренд світових марок, які зараз перебувають на вершині модного Олімпу. Але Zara
виконує все так бездоганно і власними варіаціями, що придертись до іспанського бренду просто неможливо.
Тим не менше, не виникне труднощів розгледіти модний копіпаст.
(далі ідуть окремі екземпляри колекцій різних фірм, та втілення цих же ідей від Zara)
Celine
Saint Laurent
Chanel
Valentino
Armani Jeans
Stella Mccartney
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjAbdU4H4SujASSR-RgQBXZtu-AqvfHJSaz_AC7-aqC3LC4qXVwruJbj_ELaf77qIuqfTxPkMs4xqwHoJzglmplh3Yxpi47axgtmGujyK2GnHjZNka8S8Mgi9zoNzeI51bofvs7_l5SK_s/s1600/g_87xj0AzZo.jpg)
Moschino, Armani exchange
(що цікаво, Армані випустив такі сумки ще 2 роки назад.)
Balenciaga
***
Більшість дизайнерів невтішно реагують на дії торгової мережі Inditex Group, хоч знайшлись і ті, яким це до душі.
Так, наприклад, Олівьє Рустен, креативний дизайнер Balmain, любить свої ідеї в інтерпретації Zara, змішані з Celine та Proenza Schouler. Він вважає це геніальним, оскільки потрібно мати талант, щоб відбирати найкраще у дизайнерів і втілювати це самостійно.
Немає коментарів:
Дописати коментар